De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS712XXL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

abassis 29-04-2024

Efficiënt en Grondig Schoonmaken, maar met een prijskaartje

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Efficiënt en Grondig Schoonmaken, Maar Met Een Prijskaartje"

De Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua BCS71HYG4 biedt een indrukwekkende combinatie van zuigkracht en gebruiksgemak, maar dit gaat gepaard met een stevig prijskaartje. Met zijn krachtige prestaties en handige functies is deze draadloze stofzuiger een uitstekende keuze voor huishoudens die streven naar een grondige reiniging. Het complete alles in 1 apparaat is zijn geld wel absoluut waard.

De stofzuiger zuigt efficiënt alle kruimels en vuil op, terwijl de LED-verlichting ervoor zorgt dat zelfs de kleinste deeltjes zichtbaar zijn. De flexibele knikarm maakt het gemakkelijk om moeilijk bereikbare plaatsen schoon te maken, waardoor geen hoekje onbehandeld blijft.

De dweilfunctie zorgt voor een diepgaande reiniging, hoewel soms te veel water op sommige plekken kan worden afgegeven. Desalniettemin, het resultaat is indrukwekkend met een schone en streeploze vloer na het opdrogen. De meegeleverde hulpstukken vergroten de veelzijdigheid van deze stofzuiger, waardoor het reinigen van verschillende oppervlakken een eenvoudige taak wordt.

Echter, het gewicht van de stofzuiger kan een uitdaging zijn bij het schoonmaken van trappen, en de accuduur zou langer mogen zijn voor meer gebruiksgemak. Een extra accu die altijd klaar staat is wel makkelijk. Ondanks deze kleine nadelen, levert de Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua BCS71HYG4 consistente en betrouwbare prestaties voor een grondige reiniging van het hele huis.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • goede accuduur
  • dweilt als een pro
  • compleet, met veel zuigmonden
  • hele sterke led-verlichting

Minpunten

• gewicht, bij lang stofzuigen voelt het zwaar
  • prijs is stevig

j************@g******** 02-08-2022

Steelstofzuiger met knikbare stang

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

De belangrijkste eigenschap van een stofzuiger is natuurlijk de zuigkracht en die is uitstekend te noemen bij Unlimited 7. Ik gebruik normaliter de 'Auto'-stand en dan werkt hij prima, in de turbostand zuigt hij helemaal uitstekend. De stofzuiger wordt zeer compleet geleverd met alle denkbare hulpstukken, waaronder ook één om je toetsenbord te zuigen. Er worden ook standaard 2 accu's meegeleverd zodat je nooit zonder power hoeft te komen. Hoewel ik niet erg onder de indruk was van de levensduur van een enkele acculading (die was ongeveer 30 minuten bij mij) gaf dit natuurlijk geen probleem vanwege de 2e accu, temeer omdat het volledig opladen van een lege accu niet veel meer dan 1 uur tijd in beslag nam.Verder was hij gemakkelijk te reinigen (ondanks de summiere uitleg in de gebruiksaanwijzing. Een minpuntje vond ik wel dat het wisselen van de accu's een beetje onhandig gaat (het kost nogal veel kracht voor het uitschuiven van de lege accu).

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • handige ophanghaak
  • makkelijk schoon te maken
  • twee accu's meegeleverd

Minpunten

• accu snel leeg
  • opladen duurt lang
  • wisselen accu gaat niet handig

Tim B. 23-07-2022

Krachtig en veelzijdig

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Mooie verassing. krachtig in zijn zuigen met meerdere standen. Hulpstukken zijn erg handig en werken verassend goed. Materiaal voelt erg degelijk aan, ontgrendeld makkelijk en past weer goed in elkaar. Het stoffilter is met een slim systeem schoon te "kloppen" en makkelijk te herplaatsen. De grote zuigmond gaat erg goed in een hoek van 90 graden, beter dan zijn concurrenten. De ledverlichting laat perfect zien waar het vuil ligt. De draai borstel in de grote zuigmond maakt vast vuil best goed los, beter dan verwacht. De steel is na een ontgrendeling te knikken waarmee je makkelijk onder de bank komt. Jammer dat de 2e accu alleen op het apparaat laadt en geen eigen plekje heeft op de houder. Hoewel ik de 2e accu nog nooit heb gebruikt gezien we alles makkelijk met 1 accu af kunnen. Zelfs de eco stand heeft nog een sterke zuigkracht. Een van de hulpstukken heeft soort rode rietjes waarmee je eenvoudig rommel tussen spullen in een lade kan reinigen. Ook deze laatste heeft een led lamp. De wandhouder bied helaas maar plek voor 2 hulpmiddelen. De rest moet je elders bewaren. Hij weegt wel wat maar niet teveel. Dit is nou eenmaal zo als je ergens een accu aan maakt.

Pluspunten

• krachtig
  • veelzijdig
  • veel hulpmiddelen
  • LED licht
  • degelijk

Minpunten

• geen laadplek voor 2e accu

irma 22-07-2022

Fijn apparaat

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

De Bosch stofzuiger nu een paar weken in bezit. De zuigcapaciteit (eco, hoog, auto) is geschikt voor alle soorten ondergrond. Gemakkelijk schoon te maken en door de verlichting in de zuigmond ontsnapt er niets aan je aandacht..... het is werkelijk een vervanger voor de 'reguliere' stofzuiger. Hij plust op alle fronten, maar maakt na het opzuigen van kattengrit best wat herrie in het metalen filter. Een zeer handig/handzaam apparaat, mede door de knikstang om makkelijk onder de bank te kunnen zuigen. Zeer tevreden en wat mij betreft een absolute aanrader.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vormgeving
  • Verlichting op zuigmond

Minpunten

• Geluid vanaf stand 8 vrij nadrukkelijk

t**********@g******** 20-07-2022

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Het uitpakken en in elkaar zetten was heel simpel. Wat gelijk opviel was het gewicht van het bovenste gedeelte van de steelstofzuiger, veel zwaarder dan verwacht. Vervolgens was het een kleine uitdaging om uit te vinden hoe je de accu's oplaadt. Het blijkt dat deze enkel opgeladen kunnen worden als ze in de stofzuiger zitten. Ik had bewust voor de stofzuiger met 2 accu's gekozen, maar daar heb je in de praktijk weinig aan als je ze niet los op kan laden. Ook de oplaadtijd van de accu viel tegen. Dat duurt toch wel zo'n 3 uur en als je vervolgens in turbo stand gaat stofzuigen, kun je na 10-15 minuten alweer van accu verwisselen. Verder viel het op dat er een ophang systeem bij zit om de stofzuiger ergens weg te kunnen hangen met de mogelijkheid om daar ook hulpstukken op te kunnen plaatsen zodat je deze altijd bij de hand hebt. Echter, zijn er 2 plekken voor hulpstukken, maar je hebt meer hulpstukken dan dat. Het kantelprincipe lijkt heel fijn, maar als je op tapijt stofzuigt, moet je best wat druk zetten. Als je dan onder het bed wil stofzuigen, klik je de stang weer aan elkaar in plaats van dat je soepel kan stofzuigen. Is alles dan negatief? Nee absoluut niet. De vloerbedekking op de overloop is ineens weer blauw in plaats van wit (weg kattenharen!). Oftewel een zuigkracht waar je U tegen zegt, zeker in turbo stand. Qua geluid valt het heel erg mee, ineens 2 honden en een kat die niet meer weg schieten als ik met de stofzuiger aan kom zetten. Dat is ook heel wat waard. Onder de streep lijkt het in basis een prima stofzuiger, maar is er niet goed nagedacht over de handigheden. Het doet denken dat de stofzuiger zsm op de markt moest komen. Ik ben absoluut fan geworden van het steelstofzuiger principe, maar ga op zoek naar een andere dan deze Bosch unlimited. Want als je een hoop geld uitgeeft voor een stofzuiger, mag je naar mijn idee ook verwachten dat alles klopt. En dat gevoel heb ik nu niet. *gesponsorde review*

Pluspunten

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Accu alleen op te laden in stofzuiger

t**********@g******** 20-07-2022

Valt wat tegen

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Pluspunten

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Accu alleen op te laden in stofzuiger

s**************@h********** 19-07-2022
Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Erg fijne stofzuiger om in huis te hebben. Je pakt hem sneller even dan de “gewone” stofzuiger. Fijn ook alle accessoires die erbij zitten. Hij is makkelijk op te bergen en neemt niet veel ruimte in beslag. Voor mij als enige nadeel vind ik toch wel dat de accu snel leeg is. We hebben gelukkig gekozen voor de versie met een extra accu dus die is dan wel snel om te wisselen. Al met al een hele fijne stofzuiger om in huis te hebben. En zeker met een druk huishouden is deze makkelijk even te pakken. Dat zelfs man en kinderen meer stofzuigen dan voorheen ;-)

s**************@h********** 19-07-2022

Bosch UNLIMITED 7

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Licht gewicht

Minpunten

• Accu te snel leeg
  • Geen aparte oplader voor extra accu

k****************@g******** 18-07-2022

wat een kracht!

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Na de eerste keer gebruikt te hebben zie ik het verschil met de stofzuiger die we hadden. Wat er allemaal in het reservoir lag na 1x stofzuigen!! Het schoonmaken hiervan ging erg makkelijk. Ook de 2 accu's zijn erg makkelijk waardoor je het gehele huis in 1x kunt stofzuigen. In principe vind ik 1 accu ook voldoende. De knikarm om goed onder meubels en bedden te komen is zeer praktisch. En het lampje voor leek mij echt onzin maar nu ik het gebruik toch best wel handig. Verder is het apparaat licht in gebruik. Het is even zoeken hoe je onderdelen zoals de accu verwijderen en er weer opzetten maar dat went en weet je na enkele keren. Er zitten veel verschillende accessoires bij die ik nog moet uitproberen. Kortom een apparaat dat je snel even pakt, goede zuigkracht, je komt overal bij.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lampje

k*********@h********** 15-07-2022

Fijne draadloze steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Deze stofzuiger nu een maand in gebruik. Hij heeft 2 accu’s wat de eerste keer de nodige oplaadtijd vergt. Jammer dat de accu’s alleen op de stofzuiger te laden zijn en niet bijvoorbeeld op een apart laadstation. De stofzuiger is niet zwaar en handig in gebruik. Erg fijn ook dat er 3 standen in te stellen zijn en dat er een aan/uit knop op zit en niet zoals bij onze oude stofzuiger de knop de hele tijd ingedrukt moest blijven. De stofzuiger heeft meer dan genoeg zuigkracht! De lampjes op de stofzuigervoet vind ik ideaal, je ziet erg goed waar je gebleven bent: stof zie je er erg goed mee liggen. Ik heb het hele huis met 1 accu kunnen stofzuigen. De stofzuiger bak is ook makkelijk te legen en weer in elkaar te zetten. Al met al dik tevreden!

Carine 12-07-2022

Super fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Blij verrast met de wendbaarheid van de steelstofzuiger. Hij zwenkt makkelijk en door de knik in de steel ook makkelijk te stofzuigen onder de bank. De zuigkracht verraste mij ook. Ik dacht dat mijn tapijten schoon waren, maar er kwam zoveel vuil in de stofcontainer dat ik er van schrok. Dus zeer positief. Ondertussen ook ontdekt hoe alles losgekoppeld kan worden, zodat het legen van het stofreservoir makkelijk is. Het is wel even een gepuzzel hoe het allemaal los en weer vast moet. Er is ook een aandachtspuntje. Er zijn 2 accu's bijgeleverd, maar geen aparte oplader. Je kunt dus alleen mbv de stofzuiger opladen. Dat vind ik jammer en niet handig. Ik denk dan ook om een losse oplader te kopen, wat in mijn optiek al bij de stofzuiger had moeten zitten. Ondertussen ook de kruimeldief gebruikt. Werkt ook prima. Fijn dat alles in 1 apparaat zit. Ik zou mijn huidige kruimeldief weg kunnen doen. Al met al een prettige stofzuiger. Vele malen handiger dan een traditionele stofzuiger.

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Grote zuigkracht

Minpunten

• 2 accu's maar geen extra oplader
  • Even puzzelen hoe alles in elkaar moet

f************@h********** 12-07-2022

Mooie steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

De Unlimited 7 is een mooie draadloze stofzuiger waardoor stofzuigen een stuk leuker wordt. Met de verschillende opzetstukjes kan het stofzuigen op iedere ondergrond plaatsvinden, wat fijn is. Met de "knik" in de slang is het mogelijk om op alle plekken te komen en met de kruimeldief kan er ook snel over de tafel of iets dergelijks worden schoongemaakt. Het was wel even wennen met de verschillende functies en het schoonhouden van de stofbak, maar na het meermaals doen heb ik hier geen problemen mee. Ik heb nog geen ervaring met de accuduur, maar hopelijk gaat de stofzuiger een mooie tijd mee. Het is in ieder geval dat er een extra accu bij zit. Omdat de stofzuiger draadloos is, ben ik eerder geneigd om even schoon te maken omdat het simpelweg minder tijd kost dan wanneer elke keer een ander stopcontact gezocht moet worden. Dit is vooral handig bij het schoonmaken van de trappen bijvoorbeeld. Het is voor mij nog wel even zoeken waar ik de stofzuiger het beste kan opbergen, maar er zit in ieder geval wel een houder te monteren. Echter, dit heb ik nog niet gedaan. De ervaring met deze stofzuiger met mijn vorige stofzuiger (met draad) is in ieder geval een stuk beter.

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Draadloos

Minpunten

• Accu kan alleen laden wanneer niet in gebruik

Gait 08-07-2022

Mijn ervaring

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Dit is mijn eerste steelstofzuiger en ben er zeker tevreden mee. Het zuigt goed en alle oppervlakken kunnen hiermee gestofzuigd worden, zoals tegelvloer, laminaat en tapijt. Door de vele onderdelen zijn alle ruimtes goed te stofzuigen. Enige minpunt is de accu. Die gaat snel leeg als je turbo stand gebruikt. Dan lukt het net om de helft van het huis te stofzuigen. Het opladen duurt best lang, dus je moet wachten om de rest te kunnen stofzuigen. Dat is niet fijn. Dit is een gesponsorde review.

Pluspunten

• zuigkracht
  • design

Minpunten

• accu snel leeg

Clautje78 07-07-2022

Fijne stofzuiger, maar ook wat minpunten

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Mijn eerdere ervaring met een draadloze steelstofzuiger was niet erg positief, dus ik was erg benieuwd naar deze Bosch. Het in elkaar zetten ging heel gemakkelijk, enkel even met de accu aan het stoeien geweest, maar ook dat is gelukt. Erg handig dat er veel losse accessoires bij zitten en vooral dat je 2 stuks aan de houder kunt vastmaken, dan heb je ze altijd direct binnen handbereik. Tot nu toe geen 2e accu nodig gehad, maar misschien als de accu wat minder sterk wordt zal die 2e accu erg fijn zijn. De stofzuiger is goed wendbaar, ideaal dat je hem zo kunt klikken dat je makkelijk onder banken en kasten kunt komen. En de verlichting vind ik ook handig, waar ik anders diverse stofjes en vuiltjes zou missen, zie ik die nu heel duidelijk liggen. Ook voor kleine klusjes is de stofzuiger ideaal want hij is zo gepakt! Even de trap stofzuigen, de auto uitzuigen of een flinke knoeipartij van de kinderen is zo gedaan! Enige minpunt is dat hij redelijk zwaar is, maar dat is volgens mij met alle steelstofzuigers zo. Update 5 juli: Nu we de stofzuiger wat meer hebben gebruikt, merken we nu toch wel wat nadelen. Als je de stofzuiger op de turbo stand zet is de accu erg snel leeg. Ook is de stofzuiger niet zo handzaam als je de auto wilt schoonmaken. Wat ik ook erg jammer vind is dat je wel 2 accu's hebt, maar je kunt de accu enkel opladen als die in de stofzuiger zit. Ik had het erg fijn gevonden als de accu gewoon apart opgeladen kon worden. Dan kun je met de ene stofzuigen en de andere accu laadt dan op.
Lees minder

Pluspunten

• Verlichting in de stofzuigermond
  • Kniksysteem

Minpunten

• Op turbo stand erg snel leeg
  • Accu moet opgeladen worden in de stofzuiger
  • Zwaar in de hand

AnkeR 06-07-2022

Draadloze Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Ik wilde al heel lang een draadloze stofzuiger. De stofzuiger is zeer compleet met alle accessoires die er bij zitten. Het gemak van het zo even pakken ervaarde ik als zeer positief. En ook dat de buis kan buigen zodat je makkelijk onder het bed of de bank kan stofzuigen is zeer prettig. Ht licht op de voet is ook fijn. Je ziet alles en dat stofzuigt fijner. Wat mij tegen viel was de accuduur, deze was bij mij na 1x het huis zuigen leeg. En ik vind dat de stofzuiger zwaar in de hand ligt.

Pluspunten

• Licht op de voet
  • Draadloos

Minpunten

• Zwaar in de hand

CeeHaa 06-07-2022

Super krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS712XXL

Wij waren op zoek naar een stofzuiger die goed zuigt en doet wat die moet doen. Deze stofzuiger is echt ideaal. Je pakt deze stofzuiger er snel even bij. De kinderen in huis pakken hem nu ook snel even. De trap zuigen en onder kasten komen is ook zoveel makkelijker. De voet geeft licht, dat is handig want je ziet de stof en pluisjes liggen. Alle accessoires die erbij geleverd zijn kunnen makkelijk gewisseld worden, door middel van een klik systeem. Er zitten 2 accu’s bij, maar met 1 accu kan ik het hele huis doen. Op onze gietvloer en op het tapijt zuigt hij erg goed. Dit is een gesponsorde review

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Makkelijk onder de meubels door
  • Verlichting in de zuigmond
  • Handige hulpstukken